Webinaari: Fysioterapeuttien suoravastaanotot - Tehyn selvityksen tulokset

Paikka -
Maksut -

Tapahtuman kuvaus

Tuki- ja liikuntaelinten vaivat ovat yleisin syy hakeutua perusterveydenhuollon lääkärin vastaanotolle. Lääkärikäyntien sijaan suurin osa näistä asiakkaista voitaisiin ohjata fysioterapeuttien suoravastaanotoille. Asiakkaiden toipumisprosessi nopeutuisi ja lääkäreiden hoitojonot lyhenisivät. Toiminnalla on myös kustannusvaikuttavuutta.

Webinaarissa Tehyn kuntoutusalan asiantuntija Outi Töytäri esittelee julkisen terveydenhuollon fysioterapeuttien suoravastaanottoja käsittelevän tuoreen selvityksen tulokset ja kehittämisehdotukset.

Kommenttipuheenvuorona fysio- ja toimintaterapiapalveluiden esihenkilö Anne Pylkkönen kertoo, miksi Etelä-Karjalan hyvinvointialueella on päädytty käyttämään kiirevastaanotto-käsitettä fysioterapeuttien suoravastaanottojen sijaan sekä esittelee toiminnan käytäntöjä, seurantaa ja kehittämistä. Toisessa kommenttipuheenvuorossa kuntoutuspäällikkö Minna Talonen esittelee Pirkanmaan hyvinvointialueen fysioterapeuttien suoravastaanottotoimintaa.

Kohderyhmä: Fysioterapeutit, hyvinvointialueiden kuntoutuksesta vastaavat ja kaikki aiheesta kiinnostuneet sote-ammattihenkilöt sekä alalle opiskelevat. Webinaari on maksuton Tehyn jäsenille ja Tehyn opiskelijajäsenille.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:  18.04.2024
Ilmoittautumistilanne: Tapahtuman ilmoittautuminen on päättynyt.